Értelmi fejlődés

Baloldali dominancia, balkezesség

Baloldali dominancia, balkezesség

A balkezesség hátrány? Nem. A legfontosabb, hogy kialakuljon az egyik kéz dominanciája, mert enélkül tanulási nehézségek jelentkezhetnek a gyermeknél.

Tovább
A diszgráfia veszélyeztetettség jelei óvodáskorban

A diszgráfia veszélyeztetettség jelei óvodáskorban

A diszgráfia a tanulási zavarok egyik formája, fő tünete az írásképesség gyengesége, aminek figyelmeztető jeleit már óvodás korban is tapasztalhatjuk.

Tovább
A diszkalkulia veszélyeztetettség jelei óvodáskorban

A diszkalkulia veszélyeztetettség jelei óvodáskorban

A diszkalkulia tanulási zavar, fő tünete a gyenge számolási képesség. Mik az óvodáskorban is észlelhető jelei?

Tovább
A diszlexia veszélyeztetettség jelei óvodáskorban

A diszlexia veszélyeztetettség jelei óvodáskorban

Óvodás gyermek nem mondható diszlexiásnak, elmaradás még nincs olvasástudásában, de már ebben az életkorban is tapasztalhatunk erre utaló jeleket.

Tovább
Zene- és állatasszisztált terápia

Zene- és állatasszisztált terápia

Zene-, állatasszisztált terápiák és más eljárások is jól alkalmazhatók a legkülönfélébb gyermekkori fejlődési zavarok és kórképek kezelése során.

Tovább
Autizmus spektrumzavarral küzdő gyermekek terápiái

Autizmus spektrumzavarral küzdő gyermekek terápiái

Az autista gyermekeknél a korán megkezdett, egyéni szükségletekhez igazított terápiák a legeredményesebbek. Melyek ezek az eljárások?

Tovább
Kognitív és logopédiai terápiák

Kognitív és logopédiai terápiák

A következőkben leírt kognitív- és beszédfejlődést elősegítő terápiás módszerek hasznosak lehetnek gyermekük fejlődése szempontjából.

Tovább
A kognitív funkciók eltérő fejlődése

A kognitív funkciók eltérő fejlődése

A figyelem, az érzékelés és észlelés, az emlékezet, valamint a gondolkodás fejlettsége mennyire befolyásolja a tanulás hatékonyságát?

Tovább